"Чорні списки" туристичних компаній


Багато туркомпанії ведуть "чорні списки" туристів, в які вносяться бешкетники, шахраї, аферисти, для того, щоб не попастися повторно на одну і ту ж "вудку" і попередити колег. Закон такі списки не визнає.
З появою і швидким поширенням інтернет-технологій і соціальних мереж обмін інформацією став ще більш доступним. Наприклад, "ВКонтакте" можна знайти групи "чорних списків" туристичних компаній, які становлять в основному постраждалі туристи. Аналогічні списки ведуться на всіляких форумах.
Однак критиці піддаються не тільки туркомпанії, але і самі туристи. Зокрема, з цією метою присвячений сайт цілий сайт black-tourist.ru, сторінка з "чорним списком" туристів є на сайті "Тонкощів туризму". Всі вони закриті від погляду самих туристів, а допуск до них відкривається стільки після авторизації та перевірки приналежності до туріндустрії. Тим не менш, деякі менеджери туристичних компаній вважають, що і цього недостатньо. Днями ще один "чорний список" туристів з'явився "ВКонтакте".
Представники російських туристичних агентств зізнаються, що також ведуть подібні списки в своїй компанії. "Чорні списки, звичайно, є. Ведуться офісами самостійно на внутрішній, агентської частини нашого сайту. Тобто список в загальному доступі і постійно поповнюється", - говорить pr-менеджер мережі "МГП" Марія Калякина.
"У нас є табличка в загальному доступі всіх менеджерів, але додавати / видаляти клієнтів може тільки директор. Правда, на моїй пам'яті ті, хто є в цьому списку, другий раз в офіс вже не приходили", - поділився ще один представник туристичного агентства на форумі АТОР.
До слова, подібні списки є не тільки в турагентствах, а й в туроператорских компаніях. Як розповів представник одного з операторів, список поповнюється за інформацією від авіакомпаній, готелів, агентств. "Ті, хто знаходиться в" чорному списку ", просто не можуть забронювати у нас тур", - повідомив учасник ринку, який побажав залишитися неназваним.
У зоні ризику
"Від подібних туристів ми захищаємо не тільки себе, але і інших відпочиваючих. Наприклад, якщо готель повідомив нам, що турист бешкетував, заважав відпочивати іншим, пошкоджено домашні речі, такий клієнт заноситься в" чорний список ". В нього ж може потрапити і дуже неспокійний пасажир, який на борту літака зловживав алкоголем, загрожував безпеці інших ", - продовжує представник туроператорської компанії.
Марія Калякина зазначила, що в "чорні списки" в основному потрапляють "професійні туристи". Тобто ті, хто після відпочинку звертаються до відповідних структур з метою повернути свої гроші. "У нас був один випадок, коли чоловік відправляв на відпочинок дружину з дитиною, забезпечивши їх блокнотом, ручкою, фотоапаратом і відповідними інструкціями. По приїзду туристка стверджувала, що вікна її номера виходили на бордюр, а сам номер знаходився нижче рівня землі. Але справа в тому, що на першому і другому поверхах готелю взагалі немає номерів. Там знаходяться інші приміщення для проведення ділових заходів. Нам не склало труднощів довести це в суді, тому справа ми виграли, а туристи потрапили в "чорний список", - розповіла представник ще однієї туристичної компанії.
Ще одна категорія туристів, які можуть потрапити в "чорний список" - "заводили", які замість гіда збирають туристів на екскурсію з вуличною компанією. Такі туристи можуть зривати першу зустріч з гідом, а потім переконати всіх туристів, що гіди від оператора їх просто обманюють і хочуть "здерти" з них побільше грошей. Немає необхідності нагадувати про наслідки таких екскурсій з невідомими вуличними компаніями (особливо поширене в Єгипті).
Одна з користувачів соцмережі "ВКонтакте" пропонує вносити в "чорні списки" і любителів знижок. "Туди ж потрібно обов'язково заносити тих, хто змушує на себе працювати по сотні менеджерів, випрошування знижку, або в надії, що 102-й менеджер дасть менше, ніж 101-й. При цьому вони все витрачають час, щоб підібрати цього" турісту- бігунка "кращий варіант", - зазначає учасниця дискусії.
Персональна колізія
Незважаючи на те, що іноді необхідність "чорних списків" туристів не викликає сумнівів, про законність такого методу ще можна посперечатися. "Якщо людина передає свої персональні дані менеджеру турагентства, то передбачається, що ці дані будуть використовуватися тільки для того, щоб забронювати тур. Інше використання персональних даних не передбачено договором, а значить, є порушенням закону", - вважає керівник Правовий служби АТОР Надія Єфремова .
Якщо "професійні туристи" виграють в судах, то у відповідність з законом вони не так вже й не праві. Шахраями людей можуть визнавати тільки суди. При цьому в "чорних списках", існуючих в інтернеті, є повна інформація про туриста, включаючи паспортні дані. "Звичайно, якщо список закритий і використовується тільки для внутрішнього користування, то турист може і не знати, що він там знаходиться", - зазначає Надія Єфремова.
Тому експерти вважають, що єдиний законний спосіб захисту від "професійних туристів" - судовий розгляд, а вихід для туркомпаній - обзаводитися юристом. "Раніше у нас також був" чорний список ". Але з появою власної юридичної служби ми від нього відмовилися. У список вносилися тільки" професійні туристи ", - говорить директор з розвитку мережі Global Travel Сергій Самохвалов.

Похожие страницы