Місце під туристичним сонцем

Місце під туристичним сонцем
Щоб не загубитися, туркомпанія повинна знайти спосіб балансувати, створювати свою командну культурне середовище в рамках інших культур. Це мистецтво називається маркетингом.

Опитані UTG професійні маркетологи-універсали, відповідаючи на питання про стан туристичного маркетингу, були суворі: «Ми, клієнти, його не завжди помічаємо. Візьмемо те, що на поверхні: реклама. На мій погляд, найчастіше це потік дивно організованого, неефективного свідомості. Особливо «вражають» гори поліграфічної продукції, яку розпещений журналами і каталогами турист вже не хоче брати в руки. Вибираючи готель для відпочинку, він краще подивиться відеоролик або картинки в Інтернеті », - зауважив фахівець з просування Дмитро Н.

«Коли я вибираю фірму, то користуюся рекомендаціями друзів. Ще шукаю турфірму яка спеціалізується на моєму напрямку. Грає роль широка популярність туроператора, яка створюється масованим присутністю в ЗМІ і засобах комунікації, наприклад в зовнішній рекламі », - говорить маркетолог Ірина Беркут.

Те, про що говорять наші експерти, - верхівка айсберга, яка помітна лише за умови правильного встановленого «маркетингового комплексу». За науці це - «набір піддаються контролю змінних чинників маркетингу, сукупність яких фірма використовує в прагненні викликати бажану відповідну реакцію з боку цільового ринку».

Приклади правильного вибудуваного маркетингу протягом 10-15-річної історії демонструють багато великих українських туристичних компаній, які відкривалися з чітким баченням стратегії ведення бізнесу - скажімо, завоювання великого сегмента ринку. Засобами для досягнення цієї мети служили спеціальна цінова політика, масштабні обсяги, нові технології в роботі з турагентствами.

Великі фірми змінюють обличчя ринку в залежності від ситуації, що склалася і створюють ефективні схеми продажів. Наприклад, САМ привернув до тісної співпраці «преміум-агентства», «Туртесс» має мережу своїх partners, «Тез Тур» робить ставку на власну роздріб запустивши 11 точок, і планує в рамках своєї франчайзингової мережі об'єднати 100 агентств.

Зразком стратегії, що увійшла в підручники з маркетингу стало просування на ринок з 2004 року мережі «Галопом по Європах». Кілька стихійно, але яскраво і результативно, орієнтуючись на допитливого телеглядача, просуває свій бренд туроператор «Феєрія». Динамічно і безапеляційно заходять на ринок російські туркомпанії.

Чи відчувають «уявне простір» свого бренду дрібні турфірми? «Я створила своє агентство, щоб заробляти на продажу готових турів. Про яку стратегії ви говорите? Ми маленькі, нам би вижити », - в розмові з автором сказала директор турфірми з Житомира Ольга К.
А між тим, у «маленьких» більше простору для маневру і творчості. Саме для них - підказки маркетологів.

Ефективність маркетингу і ПО
Анатолій Демаш, технічний директор компанії «ТІТБІТ»:
- Туристичний продукт - це компіляція непростих складових від різних постачальників (готелів, авіакомпаній та ін.), А тому його потрібно не тільки вчасно сформувати, а й вчасно «донести» до кінцевого споживача.
Відповідно, маркетингова політика турфірми тільки тоді буде ефективною, якщо їй вдасться:
• забезпечити високу швидкість формування ціни комплексного туристичного продукту;
• організувати оперативне інформування потенційних клієнтів про свої пропозиції;
• надати клієнтам можливість для зручного і швидкого оформлення замовлень.

Програмне забезпечення, створене компанією «ТІТБІТ», допоможе фірмі реалізувати всі ці складові, причому плавно (покроково, без різкого підвищення витрат) і з оптимальними вкладеннями коштів.
Завдяки нашим програмам туроператор може не тільки швидко сформувати турпродукт, а й забезпечити його «пряме» поширення, наприклад надати можливість бронювання в реальному часі через власний веб-ресурс, гнучко змінювати умови роботи з агентами за результатами CRM-аналізу.

Додатково туроператор може організувати доставку маркетингової інформації і через медіаторів-посередників - турагентства, веб-портали, системи - консолідатори турів. Так, своїм агентам він може дати модуль бронювання на сайт, а в консолідаторскіе і пошукові системи передавати дані як самостійно (формуючи в програмі файли спеціального формату XML), так і через наш сервіс XML-онлайн (тобто без ручного втручання, в режимі реального часу).
Завдяки такій цільової мультиканальною дистрибуції турфірма отримує можливості не тільки для охоплення ринків збуту, а й для постійного їх розширення.

ЯКБИ ДИРЕКТОРОМ БУВ Я.
Наталя Бужінецкая, творчий директор «Агентства маркетингових комунікацій« Кіт-маркетинг »: - Невеликий туркомпанії краще робити ставку не на кількість, а на якість. У середньої фірми більше можливостей «задурити» щось унікальне з точки зору сервісу. Враження туриста про «свою» турфірмі - найголовніший ресурс. Я б вклала час і сили саме в пошук цієї самої унікальності. Наприклад, відправляла б своїх клієнтів в подорож, заздалегідь забезпечивши їх валізкою з речами, які часто забувають взяти (парасольку, путівник, розмовник). Наступного разу сюрприз може бути іншим. Крім того, більш тісно дружила б зі своїми клієнтами. Великим компаніям не резон пам'ятати всіх своїх клієнтів в обличчя. А я можу собі це дозволити. Можна робити новинну розсилку з ідеями для відпочинку або створити клуб для спілкування. Допоможе оригінальний поштовий і інтернет-директ-мейл. Мета - зробити так, щоб про компанії говорили і передавали її сервіс «у спадок».

ЯКБИ ДИРЕКТОРОМ БУВ Я ...
Ніна Алі, «Бюро маркетингових технологій»:
- Невелика турфірма, незважаючи на асортимент турів, повинна мати чітке позиціонування. Це можуть бути напрямок, місто або навіть мережа готелів, на яких спеціалізується компанія, і клієнт повинен розуміти: якщо йому в Індію або Непал - значить, сюди. Методом диференціації можуть виступати й інші важливі для споживача показники: тривалість туру, вид транспорту і ін. Якщо при згадці турфірми у споживача виникає асоціація «автобусний тур» або «екзотика», значить, з нею все в порядку. Зростання турфірми можуть стримувати сервіс і робота з клієнтами. Подекуди клієнтів називають «дивним» словом «турист». Ставлення - відповідне. Як ні в якій іншій сфері, необхідні виразне назву і фірмовий стиль. Мабуть, тільки в турбізнесі в назвах салонів і провінційних магазинів можна зустріти жіночі імена - ці дивні ремінісценції перебудовного маркетингу. Необхідні базовий візуальний образ, зрозумілий сайт і сторінки в соціальних мережах на кшталт «В контакті» і «Фейсбук». Цього буде досить. Місячний рекламний бюджет маркетингу початківця туроператора може скласти 20 тис.грн.

Похожие страницы