Польща різноманітна й незвичайна


Понад 30 українських туроператорів з різних регіонів України на запрошення представництва Польської Туристичної Організації в Україні взяли участь в туристичному семінарі в польському місті Лодзі. Воркшоп проходив в рамках Третього Польсько-українського туристичного форуму.

ЛОДЗЬ фабричних?
Працюючи у відповідності зі стратегією показувати Польщу різноманітну і незвичайну, Польська Туристична Організація кожен раз запрошує українських туроператорів на виїзні семінари в нові місця. Два попередніх Форуму пройшли у Віслі і в Ольштині. Перший - регіон Нижня Сілезія - рекламував зимовий активний відпочинок, альтернативний Закопане; на другому Форумі Вармінсько-Мазурське воєводство презентувало можливості літнього відпочинку на Мазурських озерах. Подібні зустрічі туроператори визнали дуже корисними.

Спілкуючись з колегами, а також з власниками готелів, ресторанів, з фахівцями з перевезень, прокату, з гідами, вони налагоджують партнерські відносини і укладають взаємовигідні договори. В результаті після кожної поїздки в українських каталогах з'являються нові пропозиції, а в польських регіонах - туристи з України. Цього року між польськими регіонами, які хотіли приймати українських туроператорів, було навіть певне змагання. Виграла Лодзь.

Поки це місто в свідомості українців асоціюється зі стереотипом «Лодзь фабрична», а ламати стереотипи Польська Туристична Організація любить, тим більше що Лодзі є чим здивувати. Історія перетворення цього колись спустошеного містечка в сучасний туристичний центр служить хрестоматійним прикладом того, як депресію можна перемогти культурою.

ЛОДЗЬ обітовану
Лодзьський регіон сьогодні вважається землею обітованою і краєм здійснились кіноснов. А у його столиці біографія - як у Попелюшки. Протягом декількох століть Лодзь була маленьким аграрно-ремісничим містечком У 1822 році, після зниження Росією митних тарифів на вироблені в Королівстві Польському товари, з'явилася реальна можливість ввезення дешевого бавовни-сирцю для текстильного виробництва. Почався період блискавичного розвитку - перша ткацька фабрика була побудована вже в 1824 році, а в 1939 році Людовик Гейер відкрив величезну прядильню з паровою машиною. Серце Лодзі життєрадісно забилося в ритмі ткацьких верстатів. Чергове зниження митних тарифів в 1850 році ще більше прискорило промислову урбанізацію Лодзі.

Фабрики Шайблера, Грохмана, Познанського, Бідерман, Зільберштайна, Гейера, Кона, Кіндермана і інших стали відомі не тільки в Європі, але і в Новому світі. Маленька сонна Лодзь, поглинувши сільськогосподарські угіддя, всього за 40-50 років перетворилася в польський Манчестер. У другій половині XIX століття в Лодзі проживали поляки, росіяни, німці, євреї, які перебралися в це промислове містечко в пошуках «обітованої землі». Дивно яскраво становлення промислової Лодзі показано у відомому художньому фільмі Анджея Вайди «Земля обітована». Так фабрична чи Лодзь? Так, фабрична.

ТУРИСТИЧНА ІМПЕРІЯ
Саме з Мануфактури, а не з Ринку, як прийнято в Польщі, починають знайомство з містом гості Лодзі. Але нині Мануфактура - величезний культурно-розважально-готельно-торговий комплекс з 18 об'єктів. На 27 гектарах колишніх виробничих цехів розмістилися музей мистецтва і техніки, конференц-центр, вишуканий готель, величезний торговий пасаж (найбільший в Польщі), кінотеатри, кегельбан, каток для ролерів і навіть басейн з солярієм. Лодзького Мануфактура - візитка сучасного міста. На її центральній площі проходить в середньому два культурно-розважальних заходів в день. А що, Лодзь любить веселитися! Саме завдяки цьому їй вдалося свого часу перемогти важку депресію.

У повоєнні десятиліття Лодзь сприймалася, як фабричний, сірий і буденний місто. Лодзь текстильна була в занепаді. Йшли роки, зростало безробіття, люди їхали. Здавалося, виходу немає.
І місто вирішило ... веселитися! Він проголосив себе «столицею клубів і нічного життя», зробивши відчайдушну ставку на розвиток культури. Грав клубну музику, джаз і виграв!

Унікальна історія міста, багата навіть у світовому масштабі матеріальне надбання у вигляді збереженої міської палацово-промислової забудови минулих століть, колоритний сплав чотирьох національних культур - польської, єврейської, німецької та російської - плюс музика створювали в Лодзі незвичайну яскраву атмосферу.
Сьогодні всупереч «фабричному» стереотипу в Лодзі величезна кількість зелених насаджень. Тут і ботанічний сад, і 33 парку (з них 11 - старовинних, що охороняються законом). Особливо цікаві Ліс Лагевніки (найбільший лісопарк в Європі) і старовинний парк Зьрудліска з відновленої пальмової оранжереєю. На території лісопарку створені туристичні маршрути, є заповідник, старовинний монастир в стилі бароко, кінно-спортивний клуб, озеро, готелі ...

Українські туроператори, дивлячись на відреставровані вілли, резиденції і палаци фабрикантів, поза сумнівами, відчули живий дух міста, побачили по-іншому Лодзь фабричну.
Суперсучасний, з оригінальним дизайном готель Andel's 4 * в Мануфактурі сам по собі заслуговував окремої екскурсії. Вулиця Петрковська - найдовша в Європі колоритна пішохідна зона - приваблювала безліччю магазинів, антикварних лавок, художніх галерей, кінотеатрами, стильними ресторанами, пабами, дискотеками і кафе. Хтось прокотився по бульвару на велорикші, хтось викликав таксі з Мануфактури до ... Мануфактури після вдалого шопінгу, хтось загубився під час нічних розваг - Мануфактура якраз всю ніч святкувала свій п'ятий день народження.

КУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН ДЛЯ КОЖНОГО
Лодзь для українців постаралася: пригощала, танцювала і співала по-польськи, по-єврейськи, по-російськи і навіть по-українськи. До офіційної частини - Форуму - теж була чудово готова: різноманітність інформаційних матеріалів українською мовою приємно лестило гостям.
Українських туроператорів вітали також представники Польської Туристичної Організації, Регіональної Туристичної Організації, міськради і міськадміністрації Лодзі, Туристичної палати Лодзького землі, міжнародної Лодзького виставки.

З української сторони на Форумі було близько 30 осіб, з польської - в два рази більше. Це радувало, бо видно: з польської сторони є пропозиція. Приємно було і за українських колег, які по-діловому чітко знали, під якого клієнта шукають пропозицію.

Семінар вдало доповнили мультимедійні презентації міста та промо-поїздка по регіону: історичний регіон Спала, який став туристичним завдяки президентській резиденції, демонстрував можливості активного відпочинку. Якщо врахувати зручне сполучення з Варшавою (від неї до спалень близько 70 км), то це відмінне місце для «вилазок» на вихідні. Тут же - і Олімпійський центр, де проходять підготовку всі польські спортсмени, які готуються до олімпіад. Але що приємно, приймають потренуватися на зіркових помостах і звичайних любителів спорту. Наприклад, вхід в розкішний Олімпійський басейн для гостя ззовні - 5 злотих (трохи більше € 1). До послуг гостей також і тренажерні зали, і бігові доріжки, і медично-оздоровчі корпусу.

Поза сумнівом, Лодзь - місто майбутнього. І буде дуже приємно, якщо українці оцінять туристичні можливості Лодзького регіону, для більшості поки майже невідомого, і використовують його потенціал.
До речі, з травня цього року відкрилося повітряне сполучення Вінниця-Лодзь. Літак літає щоп'ятниці. У планах - рейси щовівторка.

ПРЯМА МОВА
Влодзімєж Щурек, директор представництва Польської Туристичної Організації: - Краків, Варшава, Люблін - це міста, які українські туристи знають і часто відвідують. Хотілося б, щоб і інші регіони Польщі отримали заслужену увагу. Тим більше, що вони так намагаються підготувати спеціальну пропозицію, горять бажанням, мають потенціал. Для тих, хто шукає малохоженние маршрути і любить пізнавати нові місця, Лодзьський регіон буде ідеальним вибором.

Похожие страницы