Подорож автостопом


Я не азартна людина, авантюри і ризик не люблю. Плавно спускаюся на лижах з гори, хоча катаюсь вже більше 5 років. Чи не плаваю до буйками, хоча я в воді, як риба. Одним словом, не ризикова.
Але є слово, від якого приходить в жах моя мама і всі родичі до 5-го коліна. Це автостоп. Значення цього слова, я думаю, пояснювати не треба. Автостоп я люблю нема за економію (хоча це дуже важлива перевага), а за пригоди. Більшість з вас думає, що це вкрай небезпечно. Так воно і є.
Автостоп - основні правила для новачків
Таким чином я об'їздила значну частину України і Європи, тому дещо в цьому розумію. Дозволю собі описати деякі правила автостопу, які, можливо, стануть в нагоді кому-небудь.
Автостоп - правило №1
Цього літа я вирушила в коротку подорож на захід від Батьківщини. Звичайно ж, автостопом. Через всіх перипетій з надходженням на магістратуру у мене залишалося обмаль часу на відпочинок, тому планування поїздки як такого не було.
На щастя, у мого друга була відкрита шенгенська віза і мені не довелося шукати знайомих, які склали б мені компанію. Адже для мене правило автостопу №1 - їхати в парі з особою чоловічого роду. Я знаю, є такі сміливі дівчата, які не бояться їздити з подругою, а то і взагалі без пари. Але це не про мене.
Отже, зустрілися ми вранці у Львові і звідти першим же автобусом в 6 ранку поїхали в напрямку "Шегині". "Шегині-Медика" - це пішохідна межа, яка відокремлює Україну від Польщі та й від Євросоюзу взагалі. Тому перевірка документів там проходить, м'яко кажучи, повільно.
Власне, пригоди почалися ще на кордоні. Справа в тому, що у людей, які проживають в 30 кілометрах від кордону, є право перетинати її без віз. Цим вони і користуються: щодня по 10 разів переходять на польську сторону і торгують там українськими товарами. Одним словом, цих людей було так багато і вони були такими агресивними, що врешті-решт все-таки спалахнула бійка в черзі. Слава Богу, ми з другом були вже на польській стороні. Поки ми стояли в черзі, вирішили їхати до Кракова.
Як тільки вийшли на трасу, відразу ж почали зупиняти машини. Довго чекати не довелося, тому що головне - правильно вибрати місце для автостопа. До речі, тут слід визначити правило №2.
Автостоп - правило №2
Місцевість. Не стійте на схилах і під пагорбами. Також не сподівайтеся "стопнуть" кого-то на об'їзній дорозі. Досвід говорить, що в таких місцях везе рідко.
Взяли нас українці, що живуть недалеко від кордону, і це було дуже помітно по їх мови: слово українське, слово польське. Від кордону до Кракова лише 250 км, тобто приблизно 4 години їзди, але на місці ми були вже до вечора. Справа в тому, що ми поміняли 4-5 водіїв, серед них був і дуже приємний француз, він навіть купив нам сніданок.
У Кракові ми зупинилися в затишному хостелі, ніч коштувала € 7. Незважаючи на втому, гуляли по місту всю ніч, а вранці знову в дорогу. Поспілкувавшись з поляками, дізналися дорогу на трасу. Там зіткнулися з деякими незручностями: Польща дуже серйозно готується до Євро-2012 і багато доріг закриті на ремонт.
Але нам дуже пощастило - через 15 хвилин "стопа" нас підібрала жінка, що їхала до Вроцлава, саме туди, куди і ми прямували. Це справжня удача для автостопера! Характерно для європейців, що вони не бояться брати незнайомих людей в свою машину, все-таки в нашій країні з цим проблеми. І головна відмінність автостопу в Україні та Європі - це те, що у нас водії часто не хочуть везти безкоштовно. Тому тут треба згадати правило №3.
Автостоп - правило №3
Оплата. Відразу говорите, що грошей немає. Нема і не буде. Студенти, третій день їздимо, рюкзаки важкі, спека дістала і так далі - всі ці "відмазки" добре діють, як правило. Якщо не попереджати водія, можуть виникнути неприємні ситуації.
Швидко прибувши до Вроцлава, ми зупинилися у мого інтернет-знайомого, що живе там. Він нам і місто показав (до речі, Вроцлав неймовірно красивий), і позичив свої велосипеди. Так, ми з другом об'їздили все місто.
Однак вранці нас чекала траса "Вроцлав-Берлін", туди ми доїхали лише двома машинами. Чоловік, який привіз нас до Берліна, був італійцем під 60, тому, природно, ні слова не розумів англійською, польською або російською. А ми, в свою чергу, на італійському знали тільки "бон джорно". Але це не заважало нам спілкуватися. Підходимо до 4-м правилом.
Автостоп - правило №4
Розмови. Говоріть, говоріть, питайте і розповідайте, навіть на мові жестів. Саме для цього вони беруть вас в дорогу! Тим більше, якщо на дворі вечір або ніч, ви для них - справжній порятунок від нудьги і сну.
У Берліні ми затримались надовго, там живе наша подруга-українка. З самого початку ми спланували, що це буде наша остання зупинка, тому поспішати було нікуди. Ми обійшли всі знамениті місця, зробили фото біля Бранденбурзьких воріт, побачили всю берлінську стіну і сповна насолодилися столицею Німеччини.
Якось увечері ми розмовляли з нашим другом, які проживають в Італії, і він дуже засмутився, що не може бути з нами. Уже перед сном хтось з нас жартома запропонував поїхати автостопом до нього, ми посміялися і заснули. Але вранці жарт здавалася не такою вже й нереальною. Одним словом, ми швидко зібралися в дорогу і вже через 2 години стояли на трасі за містом. Це була чистої води імпровізація!
Напевно, нас підштовхнуло те, що в Берліні було похмуро і дощитиме, а наш друг жив в курортному місті Ріміні на березі моря. Адже з Берліна в Ріміні дорога довга - 1500 кілометрів.
До вечора ми встигли доїхати лише до Мюнхена, це майже половина дороги. Затримка в цьому місті була вимушена: просто ввечері ми зупиняли машини на аварійній ділянці автобану, ніхто не зупинявся і ми вже втратили надію.
Але раптом під'їжджає до нас поліцейська машина з трьома суворими чоловіками у формі. Поліцейські розповіли нам, що їм зателефонував якийсь чоловік, який проїжджав повз нас, і поскаржився на те, що ми, мовляв, закон порушуємо. Таке можливо лише в Німеччині!
Автостоп - правило №5
Пам'ятайте, що в Європі заборонено зупиняти машини на автобані! А автобани там всюди. В Італії ж взагалі заборонений автостоп, там вас ще і оштрафують. Тамтешня поліція часто з недовірою ставиться до громадян з українським паспортом.
На наступний ранок на заправці за Мюнхеном (до речі, заправки, дорожні кафе і т.п. - це найбезпечніше місце для автостопа) ми вже сідали в автомобіль до двох марокканців, які відвезли нас до Верони. Думаю, не варто говорити, що ніякої мови, крім італійського і, власне, марокканського, вони не знають.
Дорога була довгою і ці двоє, щоб розвеселити себе, включали касети з національною музикою. Я не маю нічого проти арабського фольклору, але після 4 годин прослуховування одних і тих же мелодій, мені здавалося, що я вже їх напам'ять знаю.
Автостоп - правило №6.
Музика. Ніколи не критикуйте музичні смаки водія, це може погано закінчитися. З цим треба змиритися, тому що, як кажуть, хто платить, той замовляє музику.
У Вероні сутеніло і ми не сподівалися когось зупинити, але раптом нас підібрав далекобійник. Він, за класикою жанру, розумів тільки італійську мову, але ми показали карту, ткнули пальцем в Ріміні і все стало зрозуміло.
Той далекобійник був дуже добрим: роздав нам усім подушки, нагодував, фільм англійська включив, постійно посміхався. Одним словом, відчували себе ми, як вареники в сметані. Він був таким привітним, що це навіть початок викликати у мене підозри (все-таки ми звикли, що далекобійники - люди підозрілі). Але ми щасливо доїхали до нашого друга, який був приємно шокований нашої спонтанністю.
Автостоп - правило №7.
Настрій. Попри все, ви повинні бути позитивно налаштовані. Це важко, коли по 2 години стоїш на сонці, і все ж. Треба жартувати, підтримувати будь-які теми і думати тільки про хороше.
Автостопних історій безліч, хочеться описати кожну людину, кожен випадок на дорозі. Автостоп допоміг мені зрозуміти багато речей, але найважливіший урок, який я запам'ятала - то, що в світі все-таки багато добрих людей. А значить, не все так погано в нашому домі.

Похожие страницы